גירושין – זה יכול לקרות לטובים ביותר

הסטטיסטיקה הלא פשוטה מדברת על אחוז מתגרשים גבוה במיוחד, בישראל של 2018, כשהנתון עומד על אחד מכל שלושה זוגות. כן, שליש מכל הזוגות הנשואים, בסופו של דבר, בוחרים לסיים את הנישואין שלהם. מובן שלאור הנתונים האלה גם העובדים שלנו עלולים להיכלל בסטטיסטיקה הזאת.

אין זה משנה כלל אם מערכת היחסים נגמרת בשלום או בטונים צורמים, כל שינוי מהותי שכזה בקונסטלציה המשפחתית יכול לייצר משבר מאוד מורכב, עמוק ומטלטל, בעיקר כשיש ילדים בתמונה. לרוב, אדם שנמצא בתחילתו או בעיצומו של הליך גירושין עובר תקופת אבל, ללא קשר לעובדה אם היה הצד שיזם את המהלך או לא: האבל על הקשר שהסתיים, על החלום ושברו, ועל כל אלה – החשש הגדול מפני העתיד לבוא.

איך מסייעים לעובד שעובר הליך גירושין?

רגישות והתחשבות

ראשית, מגלים הרבה רגישות. מבינים שהעובדים נמצאים בתוך עין הסערה, מתמודדים עם מציאות מאוד מורכבת שעלולה להשפיע על התפקוד שלהם בחברה, ומכילים אותם – עד כמה שרק אפשר. במסגרת אותה הכלה, ואם זה ניתן מבחינת אופי התפקיד, כדאי להתחשב ולאפשר שעות עבודה גמישות יותר, עבודה מהבית, או פתרונות יצירתיים אחרים שאתם יכולים לחשוב עליהם.

מסגרת יציבה לטובת כולם

שנית, עדיין יש צורך לספק לעובדים הנסערים גם מסגרת. חשוב להקפיד, ברגישות ובנחישות, לדרוש מהם תפקוד ראוי לשמו בחברה. כדאי שהעובדים ידעו שמשבר אישי אינו מהווה אישור פתוח לשכוח מהמחויבויות של מקום העבודה. מומלץ לשבת יחד ולבנות תכנית מדורגת שבה יוגדרו מחדש התפקידים, היעדים ולוחות הזמנים לחזרה לתפקוד, כולל קביעת פגישות ביניים כדי לוודא שהתכנית יוצאת לפועל.

להישאר מנהלים

במהלך התקופה הסוערת כדאי מאוד להתעניין בשלומם של העובדים, אך להשתדל מאוד לא להישאב יתר על המידה אל תוך הסבך ואל פרטי המורכבות האישית. חשוב להיזהר שלא להיתפס כדמות טיפולית או כחברי נפש,דבר שיכול לגזול משאבי זמן רבים ולמנוע בהמשך, אם מתעורר הצורך, את היכולת להמשיך ולנהל את אותו עובד ולהציב בפניו גם דרישות.

יש לכם עובדים שעוברים מהלך גירושין סוער? רוצים לעזור להם? דברו איתנו,

צוות מצבים – ניהול משברים בארגונים, בהנהלת עדה דיבון

ניתן לפנות ישירות לטלפון: 03-9021693 או במייל matzavim@matzavim.co.il

תגובות לכתבה
+ הוסף תגובה

הוספת תגובה חדשה

רוצה להצטרף לשיח?

אשמח לקבל את תגובתך!

Comments are closed.