בחירות טובות ונכונות

מה קורה לנו, כמנהלים, כשאנחנו רואים עובדים שלנו שנמצאים במשבר שמאוד משפיע עליהם, על חייהם האישיים ועל התפקוד שלהם בעבודה? ומה קורה כשאדם שנמצא במצוקה מסרב לקבל מאיתנו את הסיוע שאנחנו מציעים לו?

החופש לבחור

כנטייה טבעית לחלוטין, כשאנחנו רואים אדם במצוקה אנחנו משתדלים לסייע לו. אנחנו מציעים אוזן קשבת, תמיכה, אמפתיה ואפילו כלים מעשיים ופתרונות ליציאה מהמשבר. הרי אנחנו רואים את התמונה אחרת מהצד, נכון? אנחנו יכולים לראות את הדרך החוצה מהמשבר – גם אם האדם שנמצא בתוכו אינו מצליח לראות מה שאנחנו רואים!

רק שהאדם שנמצא בתוך המשבר עצמו לא תמיד מוכן להיאחז ביד שמוצעת לו, מוכנה ומזומנה למשוך אותו החוצה מתוך הביצה. לפעמים, אדם יכול לבחור להישאר בתוך המשבר ולסרב לקבל את הסיוע שמוצע לו – מכל מיני סיבות. יכול להיות שהוא פוחד מהשינוי, אולי כל מה שהוא מכיר כרגע זה הסבל שמושך אותו מטה. ייתכן אפילו שהמצוקה שבה הוא נמצא מספקת לו איזו תחושה של ביטחון – ואין לו מושג למה לצפות או מה הוא יהיה בלעדיה.

כדי לצאת מאזור הנוחות המאוד לא נוח הזה ולייצר שינוי בחיים דרוש המון אומץ, כשמשמעות המילה "אומץ", בקונוטציה הזאת, איננה ההפך מפחד – אלא לעשות ולשנות למרות הפחד. ואת הבחירה הזאת יכול לבחור האדם עצמו, ורק הוא. ברגע שאנחנו מודעים לעובדה שאין לנו יכולת לרצות את השינוי בשבילו יותר ממה שהוא עצמו מבקש אותו – רמת התסכול שלנו יכולה לרדת פלאים.

ומה הבחירה שלנו?

אנחנו יכולים להיות שם, ללוות, להקפיד לשמור על האינטרסים של הארגון ולדרוש מה שאנחנו, כמנהלים, דורשים מהעובדים שלנו – ויחד עם זאת לזכור תמיד שאנחנו מתמודדים פה עם אנשים בוגרים שמוזמנים לקחת את האחריות על החיים שלהם בעצמם.

שנה חדשה היא הזדמנות מצוינת להסתכלות ובחינה של עצמנו ושל הסביבה, לראות את הטוב שאנחנו מפיצים סביבנו, ולעשות את הבחירות האישיות והניהוליות שלנו לשנה הקרובה.

נשמח ללוות אתכם גם בשנה החדשה, להכוונה, ייעוץ וליווי לעובדים, מנהלים וארגונים בשעת משבר, ויצירת חוסן ארגוני.

דברו איתנו,

צוות מצבים – ניהול משברים בארגונים, בהנהלת עדה דיבון

ניתן לפנות ישירות לטלפון: 03-9021693 או במייל matzavim@matzavim.co.il

תגובות לכתבה
+ הוסף תגובה

הוספת תגובה חדשה

רוצה להצטרף לשיח?

אשמח לקבל את תגובתך!

Comments are closed.