אז כמה ימי בריאות הנפש יקבלו העובדים בארגון שלך השנה?

על אף שבעיות ומחלות הקשורות לנפש גורמות מדי שנה לנזקים של מיליארדי דולרים (בארה"ב לבדה) לפריון העבודה, ארגונים רבים מצפים מהעובדים שלהם, לפתור אותן בשקט ו"תוך כדי תנועה" והם אינם נותנים להן את אותה לגיטימציה הניתנת, כמובנת מאליה, למחלות הפיזיות.

מדוע זה כך?

ככל הנראה משום שלקשיים ולמחלות של הנפש יש עדיין סטיגמה שלילית, וגם לאחר שהאפיפיור הנוכחי והנסיך הבריטי, הארי, חשפו לאחרונה את העובדה כי נעזרו בשירותיהם של פסיכולוגים, זהו עדיין נושא שלרבים קשה לדבר עליו ובפרט בתוך המסגרת של יחסי עובדים ומנהלים.

אז מה אפשר לעשות ברמה הארגונית כדי לסייע לעובדים להתמודד בהצלחה עם בעיות בבריאותם הנפשית?

ראשית חשוב לדעת כי ישנה כיום מגמה עולמית מבורכת מאוד של פתיחות הולכת וגוברת כלפי מצוקות רגשיות ומחלות נפשיות, ובפרט כשרבים כל כך סובלים מתופעות כמו דכאון, מתח ולחץ ושכיחות הבעיות רק עולה. בהמשך לכך ארגונים רבים כבר הכניסו לתוכנית העבודה השנתית שלהם פעילויות שונות שמטרתן לשמור על בריאות נפש טובה של עובדיהם, וגם אנחנו, ב"מצבים", התבקשנו לאחרונה להכין לארגון גדול הרצאה שעוסקת בנושא.
כך שהדבר הראשון שכדאי לעשות ברמה הארגונית, הוא להבין שכשם שיש עובדים החולים במחלות גוף, ישנם גם כאלו הסובלים מבעיות ומחלות הקשורות לנפש וברמה הארגונית היחס צריך להיות זהה.

ומה עוד ניתן לעשות?

  • ישנם ארגונים בארה"ב המעודדים את העובדים לקחת מספר "ימי בריאות נפש" בשנה, כימי מחלה.
  • ארגונים אחרים מאפשרים לעובדים לקחת באופן חופשי ימי מחלה מבלי שיצטרכו להסביר ולנמק מדוע נזקקו להם.
  • פתרונות יעילים נוספים לתמיכה ויעוץ לעובדים אותם אנו מיישמים בשנים האחרונות בלא מעט חברות וארגונים בישראל, כוללים:
    הכנסת שירותי EAP-Employee Assistance Programs ,"קו חם" הנותן מענה מיידי לעובדים ומתן אפשרות להתייעצות ופגישות עם מומחים בתחום בריאות הנפש, בהכוונה ובמימון של מקום העבודה. עריכת סדנאות מיינדפולנס לעובדי הארגון וכו'.

מייחלים לשנה עם בריאות נפשית טובה – הן ברמה האישית והן ברמה הארגונית.

נשמח לסייע ככל יכולתנו בהטבת הבריאות הנפשית של עובדיכם אם זה בהגברת המודעות לחשיבות הנושא של בריאות הנפש, בניית מדיניות לטיפוח אקלים ארגוני תומך, סיוע פרטני לעובדים המתמודדים עם בעיות נפשיות ועוד.

 

 לרשימת התגובות הקש על 'הוסף תגובה'

תגובות לכתבה
+ הוסף תגובה

הוספת תגובה חדשה

רוצה להצטרף לשיח?

אשמח לקבל את תגובתך!

Comments are closed.