אביב הגיע – שינויים כמנוע להתפתחות וצמיחה

חג הפסח בפתח, ובקרוב נשב כולנו סביב שולחן ליל הסדר ונקרא על יציאת מצרים.
נשמע כמה היה קשה לבני ישראל לחצות את ים סוף ולנדוד במדבר עד שהגיעו לארץ המובטחת, ואפילו עד כמה הם התגעגעו למציאות הקשה של חיי העבדות במצרים. הרי זה כל מה שהם הכירו, ובעיקר זכרו את סיר הבשר ההוא.

אנחנו, כבני אדם, מעריכים מאוד את היציבות שלנו. דברים מוכרים, קבועים וידועים מראש מספקים לנו חוויה של ביטחון בחיים.

ומה קורה לנו כשדברים מסביבנו משתנים, לפעמים ממש בקצב מסחרר, כמו עולם העבודה והתעסוקה של ימינו שמשתנה לבלי היכר? עתידנים מספרים שבעוד עשרים שנים עולם העבודה ייראה אחרת לגמרי, רוב המקצועות שאנחנו מכירים כיום ייעלמו לחלוטין, ותחתיהם יקומו מקצועות שעדיין אין לנו שמץ של מושג איך ייראו.

רק השבוע יצא לי ללוות שתי חברות שונות, מתחומים שכלל אינם משיקים, שנאלצו לשחרר עובדים שלהן משום שמחלקות שלמות נסגרו, אולם שתי החברות האלה נמצאות בצמיחה וגיוס – מכיוונים אחרים לחלוטין.

מניסיוננו, חלק גדול מהעובדים שנשארים באותן חברות עלולים להיקלע למצב של חרדה ולחץ, שמא הם יהיו הבאים בתור לאבד את מקום עבודתם.

אז מה עושים? 

אם אנחנו, כבני אנוש, בוחרים כל הזמן לחזור אל המוכר והידוע, זה שמספק את חווית הביטחון, איך נצליח לצאת מאזור הנוחות הזה ולהסתגל בהצלחה לשינויים? איך ממזערים נזקים?

⦿ הדבר החשוב ביותר הוא לסגל לעצמנו נקודת מבט על העולם שמכירה בעובדה שכל משבר או שינוי הוא באמת ובתמים הזדמנות לצמיחה ולשינוי לטובה. אולי לא פשוט לנו לראות מיד את התמונה הכוללת, יכול מאוד להיות שהשינוי שמתרחש, או צפוי לקרות, מפחיד אותנו ומאיים מאוד, אולם זאת הזדמנות פז להתחבר למוקדים יצירתיים ואופטימיים יותר שקיימים בכולנו.
⦿ יצירתיות מאפשרת לנו לייצר עוד ועוד אפשרויות ופתרונות – ומגדילה את חופש הבחירה שיש לנו ואת האחריות שלנו על חיינו.
⦿ תפקידנו כמנהלים גם לדאוג ללמוד בעצמנו, להתפתח ולחזק יכולות מקצועיות וניהוליות, וגם לסייע לעובדינו ולעודד אותם לפתח את עצמם, כדי שניתן יהיה ביתר קלות להיות מותאמים לכיוונים ולתפקידים חדשים, לקחת אחריות ולסמוך יותר על עצמנו כדי שלא נהיה תלויים רק בהחלטות חיצוניות ולא צפויות שנוחתות עלינו.
⦿ חשוב שנדע לחזק את עובדינו ולתמוך באלה שקשה להם יותר בזמנים של אי וודאות, שינוי, או טלטלה.

גם במקרים כאלה יש לנו, ב- "מצבים", מענה מקצועי מקיף – מערך של ליווי והכוונה לכם, המנהלים, כדי שתוכלו ללוות את העובדים שלכם בהצלחה במצבי שינוי, וגם מערך תמיכה לעובדים עצמם.

משבר או שינוי יכולים להיות הזדמנות נהדרת לצמיחה, לשיפור במצב הקיים ולשדרוג משמעותי בחיים, הרבה תלוי בדרך שבה אנחנו בוחרים להגיב למצבים שקורים סביבנו. צרו איתנו קשר

בברכת חג אביב שמח, פריחה, ושלל שינויים לטובה!

תגובות לכתבה
+ הוסף תגובה

הוספת תגובה חדשה

רוצה להצטרף לשיח?

אשמח לקבל את תגובתך!

Comments are closed.