שנה חדשה, תקווה חדשה!

ראש השנה הוא זמן מאוד מיוחד שמאפשר לנו לסגור מעגלים, להיטען בכוחות מחודשים, ולצאת מחוזקים ומאוששים אל השנה החדשה.

המסורת היהודית מאפשרת לנו התבוננות על השנה החולפת, והזדמנות מרגשת להתחיל מחדש את מסלול החיים. מבלי לנקוט עמדה, כמובן, ובכבוד מלא לכל אדם ואמונותיו באשר הן, יש משהו מקסים ומעורר תקווה בתפיסה זו.

איחולים יפים לשנה מוצלחת במיוחד!

אז איך אפשר לרתום לעצמנו את כל האיחולים היפים שמפוזרים לכל עבר, איחולי תקווה, בשורות טובות, בריאות ואופטימיות, לימים הרגילים של השנה? ומה בכלל מאפשרים לנו כל הדברים הטובים האלה?

החלטה מודעת שמשנה את הגישה

אין ביכולתנו למנוע לחלוטין משברים שאנחנו פוגשים בחיים. גם אסונות, לא עלינו, עלולים לפקוד אותנו ואת סביבתנו.

הדבר המשמעותי ביותר שאנחנו כן יכולים לנהל זה את התגובה שלנו למשבר, את הדרך שבה אנחנו מתמודדים עם אסון, חלילה, ובכלל – את התגובה שלנו בחיי היומיום.

עם ההסתכלות פנימה שהחגים מציעים לנו אפשר להסתכל גם על התגובות האוטומטיות שלנו, בחיים באופן כללי ובעת משבר במיוחד. לפעמים ההסתכלות עצמה, מהצד, על איך שאנחנו מגיבים למצבים, מספיקה כדי לעורר אותנו לשינוי אמיתי בחיים, שיש בכוחו להביא אותנו למקום טוב יותר.

המעבר מתגובות אוטומטיות בחיים למודעות ותשומת לב להתנהלות שלנו – יכולה לחולל פלאים.

ומה לגבי התקווה, האופטימיות הבשורות הטובות והבריאות, כמובן?

כל אלה הם כוחות חזקים שנמצאים בתוכנו, באופן טבעי, ויכולים מאוד לסייע לנו בהתמודדות בריאה ויעילה עם המשברים שאנחנו פוגשים בחיים. עלינו רק לעורר כוחות פנימיים אלה, לגייס אותם ולחזקם לטובת שמירה ושיפור איכות חיינו הפיזית והנפשית.

ואם מרגישים שתקועים או שצריכים משהו מעבר, תמיד אפשר לפנות ולהיעזר באופן מקצועי. אנחנו כאן לרשותכם.

צוות "מצבים" ואני מאחלים לכם שנה טובה, שנת בריאות יציבה ואיתנה, שנה של אופטימיות, תקווה וחדשות טובות. שנזכה כולנו לאחל את אותם האיחולים שוב, מקרב הלב, גם בשנה הבאה!

שלכם,

עדה

תגובות לכתבה
+ הוסף תגובה

הוספת תגובה חדשה

רוצה להצטרף לשיח?

אשמח לקבל את תגובתך!

Comments are closed.