סדנאות לאנשי ועדים

סדנאות לאנשי ועדים

 

סדנאות לאנשי ועדים

סדנת "יד על הדופק" – לומדים להעניק סיוע אפקטיבי לעובדים השרויים במצוקה ובמשבר.

עובדים רבים המצויים במשבר פונים לחברי הוועד.  האם יש בידיהם את הכלים לסייע? כיצד מצוקת העובד משפיעה על הארגון כולו? עובד במשבר הוא עובד שמוצף רגשית ואינו מתפקד כרגיל, אלא מתמקד בעיקר בעצמו וב"סרט שלו". במצב כזה ניתן לצפות ממנו לירידה דרמטית בתפקוד גם בבית וגם בעבודה – ירידה שמתבטאת בריבוי איחורים והיעדרויות, בעצבנות, במצבי רוח, בחוסר ריכוז ועוד.

יתרה מכך, התנהגותו של עובד במצוקה מקרינה לעיתים קרובות גם על סביבתו. התוצאה היא עובד ממורמר, כעוס, מתוסכל או מדוכא – המשפיע לשלילה גם על התפקוד והמורל של חבריו לעבודה. בשלב הזה איש הוועד נכנס לתמונה.

חברי ויושבי ראש וועדי העובדים, משמשים פעמים רבות ככתובת מרכזית לעובדים השרויים במצוקה אישית ומשפחתית. אך למרות שאנשי הוועדים מגיעים עם המון רצון טוב ונכונות לעזור, לא תמיד הם יודעים כיצד לתת את המענה האופטימלי לאותם עובדים ולאיזה גורמים בארגון אפשר לפנות. היכולת לזהות את המשבר ולשתף בזמן גורמים רלוונטיים בארגון – יכולה למזער נזקים ולתרום לכל הצדדים.

להיות עם "יד על הדופק" – מתן כלים לחברי וועדים

סדנת "יד על הדופק" מלמדת את איש הוועד איך לעשות שימוש במשאבים העומדים לרשותו, לטובת העובד השרוי במצוקה ולטובת הארגון כולו. לצורך יישום הידע הנלמד, הסדנה משלבת כלים פרקטיים עם דיון, חשיבה משותפת ומשחקי תפקידים (סימולציות).

למתן סיוע יעיל לעובדים במשבר - צרו עמנו קשר