התעמרות בעבודה

Posted on by

התעמרות בעבודה

  

התעמרות בעבודה

על הבעיה הזו כמעט לא מדברים – למרות שהיא מציקה ל- 25% מהעובדים...

מחקר שערך משרד התמ"ת מלמד ששכירים רבים בישראל סובלים מהתעמרות במקום העבודה: מצד מנהלים, עובדים אחרים או לקוחות. איך מזהים התעמרות ומהן דרכי ההתמודדות?

מהי התעמרות במקום העבודה?

התעללות רגשית או מילולית הגורמת לפגיעה בעובד: זו יכולה להיות העלבה, האשמת עובדים על לא עוול בכפם, אזכור חוזר של כישלונות מהעבר, צעקות, איומים ועוד. ההתעמרות יכולה להתבטא באלימות מילולית וגם במעשים, כמו למשל התעלמות מכוונת של המנהל מהעובד.

מהן ההשלכות כלפי הנפגע והארגון?

עובד שחווה התעמרות עשוי לסבול מנזקים נפשיים ואף בריאותיים. לפי נתוני המחקר שערך משרד התמ"ת, תגובות העובדים שנפגעו כוללות מנעד רחב של תגובות: בכי, עלבון, הסתגרות, צעקות על המציק ועוד. הפגיעה עשויה ליצור מתח מתמשך, אשר מתבטא בסימפטומים פיזיים ובריאותיים – כגון עייפות כרונית, אובדן תיאבון, כאבי ראש, לחץ דם גבוה, ועוד.

ומה לגבי הארגון? כל הממצאים מצביעים על ירידה חדה בתפוקת העובדים הסובלים מהתעמרות במקום העבודה. זאת בעקבות ריבוי איחורים, יציאה להפסקות, היעדרויות ולעיתים אף עזיבה של מקום העבודה. האווירה המאיימת עשויה להתפשט ברחבי הארגון, כאשר עובדים שעדים להתנהגות בריונית עלולים בחלק מהמקרים אף לאמץ אותה או לאבד אמון בארגון.

מה עושים?

חברת מצבים מתמחה במתן סיוע לכל הצדדים המעורבים: הן לצד הפוגע (מנהל או עובד בארגון) והן לצד הנפגע. אנשי המקצוע שלנו אשר מתמחים במצבי משבר וטראומה ומכירים היטב את הסביבה הארגונית, יעניקו לעובדים כלים להתמודדות עם התופעה על מנת ליצור סביבת עבודה מאפשרת ובטוחה.

התנהגות בריונית פוגעת בעובדים וביכולתם לתפקד.

הגיע הזמן לשים קץ להצקות - צרו עמנו קשר